Lokala träffar

Om du vill få mejl om lokala träffar, skicka din mejladress till medlem@foreningensesam.se (om du inte redan har gjort det)!

Dalarna
Vill du som Sesammedlem bli kallad till lokala träffar i Dalarna, gå då med i Facebookgruppen Sesam Dalarna. Bor du utanför länsgränsen är du också välkommen! Om du inte har Facebook skriv en rad med namn, medlemsnummer och e-postadress till agneta.magnusson@live.se, så får du information ändå.

Gotland
Är du intresserad av lokala Sesamträffar i vårt område, mejla till Ann-Sofie Svensson, resarve100@gmail.com, så kommer du att få information när vi har någon aktivitet på gång. Vi har också en Facebookgrupp ”Sesam Gotland”.

Gävle
Sesamträff söndag den 25 april
Är du intresserad av en lokalträff utomhus där vi delar med oss av våra odlingserfarenheter och byter fröer? Beroende på Covid-19-läget blir antalet deltagare eventuellt begränsat. Mer information om tid och plats kommer när tiden närmar sig.
Anmäl ditt intresse till Denise Fahlander, nizanfahlander@gmail.com, tel. 070-646 10 42.

Jämtland-Härjedalen
Vi har en Facebookgrupp ”Föreningen Sesam Jämtland-Härjedalen”.

Norra Skaraborg
Är du intresserad av lokala Sesamträffar i vårt område, mejla till pernillaalmgren@gmail.com så kommer du att få information när vi har någon aktivitet på gång.

Västerbotten
Vi har en Facebookgrupp ”Sesam Västerbottens län” där info om träffarna kommer. Skicka ett mejl till medlem@foreningensesam.se om du vill få mejl från Sesam om lokalträffar mm.

Västernorrland
Vi tänker första utomhusträffen i början av maj, kanske en digital träff om Tillsammansodlingen i mars. Kontakta Lena Ericsson, lena.ericsson@sundsvall.se för mer information.

Västsverige/Trestad
Sesamträff preliminärt en söndag i april eller början av maj
Är du intresserad av en lokalträff utomhus där vi delar med oss av våra odlingserfarenheter och byter fröer, plantor och potatis? Beroende på Covid-19-läget blir antalet deltagare eventuellt begränsat. Mer information om när kommer när tiden närmar sig via mejl och på hemsidan, platsen blir i Trollhättan.
Anmäl ditt intresse till Ida Karlsson M3461, karlssonida80@gmail.com eller via telefon 0727-400560.

Region Örebro
Sesamträff i Gyttorp lördagen den 15 maj kl 12-14
Vi träffas i Växthuset hos Marianne Lundin och lunchar, minglar och byter fröer/plantor. Grillen är tänd kl.12! Alla tar med sig det man vill grilla + något valfritt till en ”tillbehörs-buffé” eller fika efter maten. Det kan vara en sallad, sås, bröd, kaka eller annat. I samband med lunchen vore det toppen att få höra lite om var alla medlemmar bor, vad man odlar osv.
Frö- och plantbyte: Leta i gömmorna och ta med fröer samt plantor som blivit över så kör vi byte för alla som vill.
Vid anmälan, skriv gärna vad du kan tänka dig ha med till träffen (bröd, sallad, kaka etc.) så att vi vet vad som ska kompletteras.
Anmälan till Sofia, M 3102 på sofia@villingen.nu senast den 9/5.
Vi anpassar oss givetvis till Folkhälsomyndighetens rekommendationer.
Adressen är Bengtstorp 201 i Gyttorp. Varmt välkomna!

Östgötagruppen
Sesams vårträff med Östgötagruppen söndagen den 25 april kl 14
Vi träffas utanför Söderköping för att byta frön, plantor och odlingserfarenheter.
Anmälan till robert@korps.se senast 18/4. Efter anmälan får man en vägbeskrivning.
Vi anpassar oss efter gällande rekommendationer från Folkhälsomyndigheten.
Varmt välkomna!

Vill du få information om Östgötaträffarna direkt till din e-post?
Skicka i så fall din mejladress till Helena och Erik på favvohen@hotmail.com.