Lokala träffar

Om du vill få mejl om lokala träffar, skicka din mejladress till medlem@foreningensesam.se

Lokalföreningar kan, mot uppvisning av kvitto, få upp till 2 000 kr per år för föreningsrelaterade aktiviteter och att aktiviteten även har annonserats ut på hemsidan och i mån av tid i SesamNytt. Texter till hemsidan skickas till florian.maindl@proton.me och kvitton till kassor@foreningensesam.se.

Glöm inte att ange vilken lokalförening det gäller, ditt medlemsnummer och hur många som har deltagit.

Aktuella träffar

Värmland

22 januari 2023 kl 14 i Ås Brunn, Östra Ämterviks Hembygdsgård

Välkommen till Sesam Värmlands första träff!

Vi träffas och fikar, presenterar oss för varandra och har möjlighet att prata om vad vi vill göra tillsammans framöver. Sedan är det ju också roligt med lite fröbyte, så ta gärna med om ni har fröer att dela med er av samt fröpåsar.

Vi bjuder på fika. Meddela gärna om eventuell specialkost vid anmälan.

Meddela om ni kommer till Lisa Ekelund (lisa.ekelund@gmail.com) senast 13/1.

Ring Lisa på 0704 985377 om ni inte hittar.

Uppland

Tisdagen den 17 januari 2023 kl 18.30 i Studiefrämjandets lokaler på Ljusbärargatan 2 i Uppsala.

Fika och fröbyte! Anmälan senast 19/1 till Cecilia cecilia.hakfelt@gmail.com

Västerbotten

Söndagen den 26 februari 2023 kl 11.00 i Byastugan, Överröda. Temat för träffen är ”lök”

Välkommen till Överrödå byastuga! Vi samlas kl 11 i byastugan, belägen vid väg 363 centralt i byn. Där äter vi knytislunch tillsammans och odlingspratar inför den nya säsongen, bland annat om vitlök, potatislök, luftlök, kantlök, gräslök, piplök, kepa-lök…. osv… Anmälan senast 24/2 till Hanna på hanna.roju@live.se eller som sms på 070 – 367 73 64. Knytislunchen organiseras i samband med anmälan.

Östergötland

Söndagen den 29 januari 2023 kl 14.30 på Naturcentrum i Linköping.

Vi fikar, planerar årets träffar, byter frön och odlingserfarenheter.

Anmälan senast 25 januari till Helena och Erik, helst via mail favvohen@hotmail.com, alternativt 073 – 089 72 93.

Dalarna
Vill du som Sesammedlem bli kallad till lokala träffar i Dalarna, gå då med i Facebookgruppen Sesam Dalarna. Bor du utanför länsgränsen är du också välkommen! Om du inte har Facebook skriv en rad med namn, medlemsnummer och e-postadress till agneta.magnusson@live.se, så får du information ändå.

Gotland
Är du intresserad av lokala Sesamträffar i vårt område, mejla till Ann-Sofie Svensson, resarve100@gmail.com, så kommer du att få information när vi har någon aktivitet på gång. Vi har också en Facebookgrupp Sesam Gotland.

Halland
Vill du som Sesammedlem bli kallad till lokala träffar i Dalarna, gå då med i Facebookgruppen Sesam Halland.

Jämtland-Härjedalen
Vi har en Facebookgrupp Föreningen Sesam Jämtland-Härjedalen.

Norra Skaraborg
Är du intresserad av lokala Sesamträffar i vårt område, mejla till pernillaalmgren@gmail.com så kommer du att få information när vi har någon aktivitet på gång.

Stockholm
För stockholmsbor finns Facebookgruppen Sesam Stockholm där vi delar med oss av våra odlingserfarenheter och informerar om när det arrangeras lokala träffar. Lokala träffar kommer också postas här på hemsidan.

Sörmland
Lokalgrupp Sörmland når du genom Börje Borgström, telefon 076 788 80 30 eller mejl borje.borgstrom@gmail.com

Värmland
I Värmland är en lokalgrupp på gång. I dagsläget finns en Facebooksida Sesam Värmland.
Önskar du information om aktiviteter i Värmland hör av dig till Jenny Frimodig, M 5080, på jenny.kreek@gmail.com.

Västerbotten
Vi har en Facebookgrupp Sesam Västerbottens län där info om träffarna kommer. Skicka ett mejl till medlem@foreningensesam.se om du vill få mejl från Sesam om lokalträffar mm.

Östergötland
Vill du få information om Östgötaträffarna direkt till din e-post?
Skicka i så fall din mejladress till Helena och Erik på favvohen@hotmail.com.