Lokala träffar

Om du vill få mejl om lokala träffar, skicka din mejladress till medlem@foreningensesam.se (om du inte redan har gjort det)!

Sesamträff i Västerbotten
Lördagen den 20 augusti 2022 kl 11
Vi samlas klockan 11.00 hos Ylva Göransson, M 5190, i Brån 110, Vännäs, där det bjuds på lunch.
Sedan blir det rundvandring i närområdet till några olika trädgårdsodlingar.
Och så fika och odlingsprat förstås.
I bästa fall kanske det finns en gammal stifttröska att inspektera.
Anmälan till träffen görs till Ylva på 070-652 08 92 eller Ylva@sagospinn.se.

Sesamträff i Norrtälje
Lördagen den 27 augusti 2022 kl 13:30
Det kommer finnas fika och mycket snack om odling, fröer och mycket mer 🙂 Anmälan görs till mig via mejl senast 25 augusti. Skriv gärna om du kommer med bil eller buss.
Min adress är Hattsundsvägen 4, 76194 Norrtälje.
Tel: 070–1497072, mejl: florian.maindl@gmail.com

Kommer du längre ifrån passa på och njut av vackra Norrtälje stad.

Hitta hit med bil:
Kommer du med bil åker du mot Kapellskär och svänger av mot Södersvik från motorvägen. När du har kommit till Södersvik svänger du vänster in på Lågarövägen vid bageriet. Efter ungefär en kilometer kommer Hattsundsvägen på vänstra sidan. Jag bor i andra huset på högersidan.

Hitta hit med buss från Stockholm:
Kommer du med buss tar du blåbussen 676 som går med täta mellanrum från Tekniska högskolan eller Danderyds sjukhus till Campus Roslagen i Norrtälje. Därifrån kan du ta dig vidare med buss 631 mot Rådmansö och stiger av vid Södersviks affär. Vid bageriet börjar Lågarövägen som du följer ungefär en kilometer tills det kommer Hattsundsvägen på vänstra sidan. Jag bor i andra huset på högersidan. Det går en buss kl 11:20 från Tekniska högskolan och då är du framme i Södersvik 12:51. Är det för lång promenad för vissa kan jag hämta med bil från bageriet.

Hitta hit med buss från Uppsala:
Vågar du komma från Uppsala går buss 677 hela vägen till Campus Roslagen i Norrtälje, sedan vidare med 631. Se ovan.

Dalarna
Vill du som Sesammedlem bli kallad till lokala träffar i Dalarna, gå då med i Facebookgruppen Sesam Dalarna. Bor du utanför länsgränsen är du också välkommen! Om du inte har Facebook skriv en rad med namn, medlemsnummer och e-postadress till agneta.magnusson@live.se, så får du information ändå.

Gotland
Är du intresserad av lokala Sesamträffar i vårt område, mejla till Ann-Sofie Svensson, resarve100@gmail.com, så kommer du att få information när vi har någon aktivitet på gång. Vi har också en Facebookgrupp ”Sesam Gotland”.

Halland
Vill du som Sesammedlem bli kallad till lokala träffar i Dalarna, gå då med i Facebookgruppen Sesam Halland.

Jämtland-Härjedalen
Vi har en Facebookgrupp ”Föreningen Sesam Jämtland-Härjedalen”.

Norra Skaraborg
Är du intresserad av lokala Sesamträffar i vårt område, mejla till pernillaalmgren@gmail.com så kommer du att få information när vi har någon aktivitet på gång.

Stockholm
För stockholmsbor finns Facebookgruppen Sesam Stockholm där vi delar med oss av våra odlingserfarenheter och informerar när det lokala träffar. Lokala träffar kommer också postas här på hemsidan.

Värmland
I Värmland är en lokalgrupp på gång.
I dagsläget finns en Facebooksida Sesam Värmland.
Önskar du information om aktiviteter i Värmland hör av dig till Jenny Frimodig, M 5080, på jenny.kreek@gmail.com.

Västerbotten
Vi har en Facebookgrupp ”Sesam Västerbottens län” där info om träffarna kommer. Skicka ett mejl till medlem@foreningensesam.se om du vill få mejl från Sesam om lokalträffar mm.

Östergötland
Vill du få information om Östgötaträffarna direkt till din e-post?
Skicka i så fall din mejladress till Helena och Erik på favvohen@hotmail.com.