Beställ Sesams jubileumsnummer

Jubileumsnumret

Hur gick det till när gurkan ’Arboga Vit’ kom hem till Sverige igen? Hur skördar jag kålrot, rotselleri och kålhuvud för bästa bibehållen smak? Vad menas egentligen med släpärter? Odla rovor i myrstackar? Har moroten alltid varit orange? Hur odlar jag bäst frö från kål?

Svaren på dessa frågor och mycket mer får du i vår jubileumsskrift som trycktes 2017. I den har vi samlat ihop utdrag ur våra olika skrifter som speglar föreningens verksamhet under åren 1982-2017. Välkommen att ta del av ett axplock ur denna digra kunskapsbank.

Alla medlemmar har kunnat få jubileumsnumret, blir du ny medlem i år får du erbjudande om det också. Vill du ge bort ett exemplar till vänner och bekanta, eller om du tappat bort ditt eget, kan du beställa fler.

Så här beställer du: Sätt in 50 kr på Sesams plusgirokonto 178998-1. Du kan även betala via swish 123 113 11 19. Ange att betalningen avser jubileumsnumret och uppge namn och adress dit jubileumsnumret skall skickas. Kostnaden är inklusive frakt. Om uppgifterna inte får plats i bankens meddelanderuta, uppge din mejladress. Skicka därefter ett mejl med namn och adress till medlem@foreningensesam.se